Čo ma naučila konferencia Develop_IT

Autor: Marek Ďurček | 1.5.2013 o 4:46 | (upravené 1.5.2013 o 17:14) Karma článku: 5,01 | Prečítané:  332x

Len nedávno som mal starostí nad hlavu. Veľká časť mi z toho odpadla 25. apríla po neformálnej konferencii Develop_IT, ktorú som dával posledných pár mesiacov dokopy. Spoluorganizoval som už 3 konferencie, no nikdy som nemal na starosti celý projekt. Takže toto bola moja prvá skúsenosť, kedy som mal naozaj veľkú zodpovednosť, aby všetko klaplo, tak ako má.

Myslím, že akcia dopadla celkom úspešne. Plánoval som síce viac účastníkov, ako reálne prišlo. To však nenarušilo príjemnú atmosféru. Spíri tiež hovorili, že interakcia s publikom bola  vďaka tomu jednoduchšia. Keď by som mal teraz možnosť znovu organizovať túto konferenciu, urobil by som viac vecí inak. Táto veta je tak trochu klišé a určite si ju už v živote povedal aspoň raz každý. Rád by som sa teraz s tebou podelil o to, čo som sa pri organizovaní naučil.

V prvom rade chcem spomenúť cenu konferencie.

Tá bola pre študentov nulová. Môže sa to zdať ako samozrejmosť. Veď študenti nemajú príjem, tak prečo by mali niečo platiť? Problém je s hodnotou, akú jej potom prikladajú. Keď niečo dostaneš zadarmo, tak si to nevážiš ako keď si na to musíš našetriť. Rovnako to dopadlo s konferenciou. Takmer polovica registrovaných študentov neprišla a väčšina z nich ani nedala vedieť. Verím, že ak by museli obetovať pár pív, tak by tento problém nenastal

Plán a rozpočet

tiež nie sú zanedbateľné. Som názoru, že všetko čo idem robiť si treba dopredu poriadne premyslieť a rozplánovať. Ťažko sa ti bude niečo robiť, keď tvoja predstava je iba hmlistá a nejasná. Hovorí sa „dva krát meraj a raz strihaj“. Organizovanie konferencie je však dlhá a kľukatá cesta. Stretol som sa s rôznymi situáciami, ktoré som na začiatku neočakával. Tiež sa vyskytli nové možnosti, ktoré som pred tým nevidel. Preto treba plán postupne upravovať a s ním sa mení aj rozpočet – niektoré položky sa z neho dajú odstrániť a iné pridať. Spomeniem len situáciu, keď sa naskytla príležitosť lacno vytvoriť záznam z konferencie. Bolo to na poslednú chvíľu, ale z marketingového pohľadu by to bola vynikajúca investícia do budúcnosti. Dostal som e-maily a taktiež aj fanúšikovia si pýtali záznamy z prednášok. Na začiatku som to však nezahrnul do rozpočtu. Síce som ho vytvoril, ale jeho úprava už nezáležala odo mňa a ponuku na natáčanie som musel odmietnuť.

Rozumieť projektu je základ predaja / fundraisingu.

Ťažko niečo predáš, ak podrobne nerozumieš prečo projekt existuje a akú pridanú hodnotu poskytuje všetkým účastníkom (firmy, verejnosť, tebe, ...). Tento problém bol aj pri Develop_IT. Spolu s tímom som vytváral program, pozýval spíkrov, riešil mediálne partnerstvá a všetko čo bolo treba. Nemal som však dosah na predaj projektu firmám. Osoba, ktorá to riešila nemala zanietenie pre konferenciu, a teda nerozumela tak úplne, prečo sa projekt organizuje. Ťažko potom niekoho presvedčí o výhodnosti spolupráce (teraz hovorím o skutočnej obojstrannej výhodnosti, nie o klamaní).

Takto by sa dalo pokračovať ešte na pár ďalších A-štvoriek. No slovami jedného spíkra – nerád preťahujem články na blogu.

Na záver by som rád poďakoval všetkým členom tímu - Erikovi, Maťovi, Kike, Katke a Veronike. Ďakujem, že ste sa do toho so mnou pustili a zvládli to až do konca :) Veľká vďaka patrí aj ľuďom, čo prišli pomôcť na samotný event - Martin, Heninka, Nikol, Maťo, Naďa, Juraj, Mišo, Lipi, Hanka, Nika, Števo.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?